cover

Team Uszka

Employer Branding into Stories

Czy przestrzenią do budowania wizerunku pracodawcy w mediach społecznościowych jest tylko Facebook i LinkedIn? Czy można tworzyć Employer Branding na Instagramie? Dlaczego tworząc strategię działań z zakresu EB warto postawić na komunikację w kilku kanałach?  

EB, to nie tylko Facebook i LinkedIn

Można pomyśleć, że Facebook i LinkedIn to dwa kanały, które w 100% wystarczają do budowania wizerunku pracodawcy w Social Media.  Można też pomyśleć, że wszystkie samochody typu SUV wyjeżdżają z fabryk Jeepa w USA. Nic bardziej mylnego. Choć faktycznie dwie pierwsze platformy wydają się być naturalnym wyborem, to warto dodać do nich jeszcze jedną - Instagram.  Hashtag „praca” został użyty blisko 1.2 miliona razy, co potwierdza fakt, że duża część z 9 milionów użytkowników Instagrama w Polsce jest żywo zainteresowana aspektem kariery i rozwoju.
Taki potencjał należy wykorzystywać!

Instagram w EB - Pokaż firmę od środka

Tak! Instagram, to doskonałe miejsce do budowania historii i pokazania wizerunku pracodawcy z nieco innej perspektywy. Specyfika oraz możliwości kanału pozwalają nam na tworzenie autentycznej i przede wszystkim angażującej komunikacji, której narracja wciąga w historię i przedstawia organizację od kuchni. Dokładnie w takim duchu, wspólnie z naszym Klientem - grupą spółek DANONE (Danone, Żywiec Zdrój, Nutricia), dla którego realizujemy od ponad roku działania z zakresu EB stworzyliśmy nowy kanał komunikacji marki pracodawcy.

Co do tej pory zrobiliśmy dla DANONE?

Kampania "Nasz Danone jest dla Ciebie"

Spójność, autentyczność, ludzie

Te trzy słowa były naszym drogowskazem przy projektowaniu i ustalaniu tonality komunikacji na kanale @praca_w_danone. Chcieliśmy, aby od pierwszych publikacji użytkownicy poczuli, że profil jest tworzony przez ludzi dla ludzi, mogli zobaczyć, jak wygląda praca w grupie spółek DANONE i kto tworzy firmę. 

Jak to osiągnęliśmy? Do budowania kanału zaprosiliśmy Stażystów i Ambasadorów DANONE, którzy stali się narratorami komunikacji i jej twórcami. Ten zabieg sprawia, że możemy tworzyć autentyczny przekaz, który łączy w sobie luźny styl z budowaniem wizerunku DANONE jako pracodawcy. 

 

 

Dlaczego Instagram?

Decyzja o włączeniu do komunikacji i budowaniu wizerunku pracodawcy grupy spółek DANONE na Instagramie była elementem strategii, ale przede wszystkim jest naturalnym posunięciem. Rozszerzenie naszych dotychczasowych kanałów o Instagram sprawia, że możemy realizować dwa cele – dotrzeć do nowej grupy docelowej (studenci i absolwenci uczelni), oraz jeszcze lepiej komunikować się z obecną TG.

 

 

 

Korzystając z trzech kanałów komunikacji (Facebook, LinkedIn, Instagram) możemy skutecznie tworzyć komunikaty, które w maksymalnym stopniu wpisują się w charakterystykę danej platformy, a treści które tam publikujemy trafiają w zainteresowania naszych odbiorców.  Obecnie na naszym rynku działa kilka profili, które warto obserwować i które mogą stać się inspiracją dla działań z zakresu Employer Brandingu. Poniżej krótka, ale konkretna lista brandów, które naszym zdaniem warto obserwować!

  1. @praca_w_danone - https://www.instagram.com/praca_w_danone/
  2. @pracawikea - https://www.instagram.com/pracawikea/
  3. @witamywmcdonalds - https://www.instagram.com/witamywmcdonalds/  
  4. @ allegrodobrzetubyc - https://www.instagram.com/allegrodobrzetubyc/ 
  5. @deloitte.kariera. - https://www.instagram.com/deloitte.kariera/
  6. @pzukariera - https://www.instagram.com/pzukariera/